امام جمعه ی شوش گفت :دولت وظیفه دارد نیروی انتظامی را هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر امکانات تجه
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 64
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 340
:: بازدید ماه : 8029
:: بازدید سال : 20718
:: بازدید کلی : 297856
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 13 مهر 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

بعد از اذان ظهر روز جمعه 12 مهرماه 1398 هم زمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) دختر سه ساله ی امام حسین(ع) ، نماز سیاسی عبادی جمعه به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز :امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، به  حفظ حجاب و عفاف در مدارس اشاره کرد و گفت : از فرهنگیان و دیگر دست اندرکاران انتظار دارم که حیا را بین دانش آموزان خصوصا در آموزشگاه های دخترانه ترویج دهند همان طور که می دانید میان « عفاف، حیا، غیرت و حجاب» رابطه ی مستقیم وجود دارد ، باید این موضوعات را میان دختران و پسران ترویج داد.

وی در ادامه ؛ خطبه ی اول را به برخورد حضرت امام حسین(ع) با معاویه اختصاص داد و خاطر نشان نمود : معاویه(علیه اللعنه) ؛ «زیاد بن ابیه» (علیه اللعنه) برادرخوانده ی بدنام و سفاک خود را که حکمران بصره بود همزمان، به حکمرانی کوفه نیز منصوب نمود اما با چنان اعتراض سختی و مبارزه بی امانی از جانب حُجرابن عدی مواجه شد که بر فراز منبر رفت و چنین گفت: «اگر نتوانم این قریه ناچیز (یعنی کوفه) را از شر تحریکات حجر حفظ کنم مرد نیستم! من بلائی بر سر حجر بیاورم که برای آیندگان عبرت باشد.» اما با سرسختی حجر و یارانش مواجه شد و ناگزیر پس از تلاش های فراوان از دستگیری وی نا امید شد اما با بی وفایی و خیانت کوفیان، چندی بعد، حجرابن عدی مجبور شد در عوض دادن امان نامه از طرف زیاد، خود را تسلیم کند چون همرزمان حجر، بازداشت و سرکوب شدند، زیاد برای اینکه معاویه را به کشتن حجر وا دارد، شروع به جمع آوری شهادت های دروغ و طوماری بی اساس بر ضد حجر و همرزمانش کرد و سرانجام حجرابن عدی و 11 تن از یارانش را به شام حرکت داد و در نتیجه هفت تن از همراهان حجر، آزاد و باقی به مرگ محکوم شدند. هنگامی که نوبت به قتل حجر رسید از دژخیم خود اجازه خواست دو رکعت نماز بخواند؛ او موافقت کرد. حجر به نماز ایستاد و نماز را طول داد. پرسیدند: «آیا از ترس مرگ، نماز را طول دادی؟» گفت: «به خدا سوگند در عمرم هرگاه وضو ساخته ام دو رکعت نماز هم خوانده ام و هرگز نمازی به این کوتاهی نخوانده ام و برای اینکه خیال نکنید من از مرگ می ترسم نمازم را این قدر کوتاه خواندم.» و بعد گفت: «پس از مرگ من، زنجیر از دست و پایم باز نکنید و خون پیکرم را نشویید زیرا می خواهم روز رستاخیز با همین وضع با معاویه روبرو شوم.»بعد از کشته شدن حجرابن عدی و یارانش ، معاویه دستور داد که آنها را غسل نموده  و کفن پوشانده و دفن نمایند .

وی افزود : خبر شهادت حجر و همرزمانش، بازتاب وسیعی در جامعه داشت که شدیدترین اعتراض به این اقدام را امام حسین(ع) علیه معاویه انجام داد. امام حسین(ع) به معاویه فرمود : « با این کار خودتان را محکوم کردید  به این علت  که اگر کسی از شما کشته می شد ما نه آنها را غسل می کردیم و نه کفن می پوشاندیم چون مسلمان نیستید ، اما وقتی شما  پیکر حجر ابن عدی و یارانش را غسل و کفن کرده و به خاک سپرده اید ثابت شده که اینها مسلمان بوده و در نتیجه شما محکوم به قتل چند نفر از مسلمانان شده اید .» شما اگر گناه کبیره ای انجام داده باشی  در صورتی که توبه کنی خداوند گناه کبیره ی شما را می بخشد اما اگر مسلمانی کشته شود ، قاتل وی تا ابد دهر بخشیده نخواهد شد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به تعامل امام علی(ع) با معاویه برای ایجاد  وحدت امت اسلامی اشاره کرد و تصریح نمود : موضوعاتی همانند « مشاوره ی سیاسی، مشاوره ی اقتصادی و نظامی، همکاری علمی و قضایی و ارائه راهنمایی‏های لازم در امور دیوانی» از موارد تعامل امام علی (ع) با خلیفه ی اول به شمار می آید و در دوران خلیفه ی دوم، افزون بر همکاری و مشورت نظامی امام علی (ع) در نبرد جسر، جنگ با رومیان و نبرد بیت‏المقدس و... پیروان حضرت هم در جنگ‏ها و مسائل حکومتی با خلیفه همکاری داشته‏اند. این همکاری‏ها در زمان خلیفه ی سوم هم ادامه داشت؛ اما به سبب مسائل ویژه  ی این دوران، امام در برابر ناراضیان خلیفه، نقش وساطت و میانجیگری را به عهده داشته است و هنگام محاصره ی خانه ی خلیفه، مشک هایی از آب را از طریق فرزندانش حسن و حسین (ع) برای خلیفه فرستاد.؛ البته در مقابل این تعامل ها حضرت امام علی(ع) خطبه ی شقشقیه را نیز بر علیه همین سه خلیفه می خواند .

امام جمعه ی شهرستان شوش ؛ بخش پایانی خطبه ی اول را به روضه ی کودک سه ساله ی امام حسین(ع) یعنی حضرت رقیه(س) اختصاص داد و در این راستا گفت : حضرت رقیه(س) دختر 3 ساله امام حسین(ع) و جزو کاروان اسرای کربلا بودند و امام حسین(ع) همواره به خاطر دخترشان به حضرت زینب(س) سفارش می کردند که در برابر مصیبت صبر پیشه کنید و تحمل کنید که مبادا از کوره در رفته و مرتکب اشتباهی شوید. تحمل کنید تا ماجرا بگذرد. حضرت رقیه(س) بنا بر ماجرایی که مشهور است در خرابه‌های شام خواب پدر را می‌بیند، از خواب بیدار می‌شود و بهانه پدر را می‌گیرد. از آنجا که این خرابه در کنار کاخ یزید بود این اتفاق به گوش یزید می‌رسد و او دستور می‌دهد سر مطهر امام حسین(ع) را برای حضرت رقیه(س) ببرند.

وی افزود : یزید سر امام حسین(ع) را در یک طبق می‌گذارد و پارچه سفیدی روی آن می‌ کشد، حضرت رقیه پارچه را کنار می‌زند و سر خون‌آلود پدر را می‌بیند آن را در آغوش می‌گیرد با آن درد دل می‌کند و آنقدر این درد دل ادامه می‌یابد تا ایشان به شهادت می رسد. یکی از ویژگی‌های حضرت رقیه(س) باب‌الحوائج بودن ایشان است. معمولاً کسی از ایشان حاجتی بخواهد دست خالی بر نمی گردد.

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش  در خطبه ی دوم ابتدا به هفته ی نیروی انتظامی اشاره کرد و یادآور شد : عزیزان ما در نیروی انتظامی حق به گردن فرد فرد ما دارند ، ما باید قدردان  این عزیزان باشیم  و لذا من  به نمایندگی از طرف مردم ولایتمدار شهرستان شوش  از نیروی انتظامی که شبانه روزی به فکر امنیت پایدار در جامعه هستند  قدردانی می کنم .

وی افزود : امنيت از نيازهاي اساسي بشر است كه بدون آن امكان برآورده شدن ساير نيازها نيست. خداوند امنيت را نعمتي الهي مي داند و بر انسان منت مي گذارد كه به او امنيت داده است. خداوند متعال در آیه ی 55  سوره ی نورمي فرمايد: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا  يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا  وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَ ئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ /// خدا به کسانی از شما بندگان که (به خدا و حجّت عصر علیه السّلام) ایمان آرند و نیکوکار گردند وعده فرمود که (در ظهور امام زمان) در زمین خلافتشان دهد چنانکه امم صالح پیمبران سلف را جانشین پیشینیان آنها نمود، و دین پسندیده آنان را (که اسلام واقعی است بر همه ادیان) تمکین و تسلط عطا کند و به همه آنان پس از خوف و اندیشه از دشمنان ایمنی کامل دهد که مرا به یگانگی، بی هیچ شائبه، شرک و ریا پرستش کنند، و بعد از آن هر که کافر شود پس آنان به حقیقت همان فاسقان تبهکارند.»

امام جمعه ی شهرستان شوش  افزود :  به همین مناسبت می خواهم  بگویم که دولت وظیفه دارد نیروی انتظامی را هم از نظر نیروی انسانی تأمین نموده و هم از نظر امکانات آن را تجهیز کند چون نیروی انتظامی  در برقراری امنیت تلاش می کند و بی شک دشمن هم برای رسیدن به اهدافش  قصد دارد امنیت در کشور را به خطر بیاندازد و اگر ما می خواهیم همچنان امنیت خوبی داشته باشیم و اقتدار خود را به رخ دشمنان بکشیم نیاز به تقویت نیروی انتظامی می باشد .

وی افزود : نیروی انتظامی همیشه در خط مقدم مبارزه با « قاچاق ، سرقت ، فساد اخلاقی و فساد مالی  و در مجموع آسیب های اجتماعی که به مردم زیان وارد می کند »قرار دارد

برخی می گویند :« اگر شما موشک ها را کنار بگذاریم و به جای آن قلم به دست بگیرید ما هم تحریم ها را کنار می گذاریم »در واقع دشمنان با این حرف ها می خواهند ما از اقتدار و قدرتی که داریم دور شویم تا گام های بعدی خود را بردارد ، پس در نتیجه مردم ولایتمدار شهرستان شوش اگر می خواهند این امنیت پایدار روز به روز مستحکم تر شود می بایست وارد عمل شده و با نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی همکاری نمایند .

وی در بخش بعدی خطبه ی دوم به ماجرای نا آرامی در کشور عراق اشاره کرد و گفت : تظاهرات و تجمعاتی که طی ۵ سال گذشته به امری عادی در بغداد تبدیل شده بود، روز سه شنبه این هفته به طرز مشکوکی به خشونت کشیده شد، آن هم در آستانه اربعین حسینی که کربلای معلا و جاده های متتهی به آن از شمال و جنوب میزبان نزدیک به ۱۵ میلیون زائر عراقی و از کشورهای مختلف جهان است.

آیت الله سید محمد امام در تکمیل این بخش از سخنان خود اظهار نمود : سفارتخانه های آمریکا و انگلیس در بغداد روزهای پرترددی را پشت سر می گذارند و در چند اطلاعیه از برخورد نیروهای امنیتی عراق با برهم زنندگان نظم و امنیت عراق انتقاد کرده اند. این تظاهرات که زیر نام مطالبات اجتماعی برگزار می شود، هدف اصلی اش بر اندازی نظام سیاسی در عراق است. از جمله شعارهای بحث انگیز در تجمعات که مورد توجه تعدادی از رسانه های عراق نیز قرار گرفته وجود شعاری بود که به بهانه ی اولویت با اصلاح وضع کشور، مردم را به عدم مشارکت در زیارت اربعین حسینی فرا می‌خواند. به جز «انگلیس و آمریکا، شبکه‌های سعودی در منطقه، الحره آمریکا » و همچنین دیگر رسانه های نزدیک به جریان بعثی در عراق، همچنان در خبرها و گزارش‌های تصویری و ویدئویی، به صورت لحظه‌ای سعی در تهییج مردم و بزرگنمایی رخدادهای اعتراضات دارند و تلاش برای ترویج آمارهای غیر رسمی و حتی شایعات علیه دولت و نیروهای امنیتی، خط خبری ثابت آنان است. این تظاهرات که متولیان ناشناخته ای دارد با عناوینی مانند «تظاهرات اکتبر» یا «تظاهرات میلیونی» فراخوان شده بود و با حضور دهها نفر از جوانان عراقی در حالی برگزار شد که  گروه های معروف سیاسی مانند «جریان صدر یا حزب کمونیست و یا گروه های مقاومت اسلامی» که معمولا به عنوان گروه های برگزار کننده تظاهرات های اعتراضی شناخته می شوند از پیوستن به آن خودداری کرده اند.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه از عوامل فرینی دشمنان از جمله انگلیس خبیث اشاره کرد و گفت : در لندن حسینه می سازند و انگلیس ها آن را افتتاح می کنند و سفیران کشورهای ایتالیا ، عربستان و...» این کار را تأیید می کنند و در مجموع که هدف آنها این است که اربعین حسینی  را کم رزنگ کنند و بی شک هر وقت دشمنان به خود جرأت می دهند که هر حرفی را بزنند از کم بصیرتی  ما است که حاضر نیستم خود را تقویت نماییم در صورتی که  اگر به عظمت این راهپیمایی اربعین حسینی به صورت عمقی پی ببریم امسال نسبت به سال های گذشته شاهد عظیم ترین راهپیمایی اربعین حسینی خواهیم شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی دوم به سرنوشت کشور یمن اشاره کرد و تصریح نمود : حدود سه هفته از اولتیماتوم آمریکا به ائتلاف برای حضور در پای میز مذاکره می‌گذرد، اولتیماتومی که معطوف به ناکامی‌های 4 ساله ی ائتلاف به رهبری سعودی و امارات است. در شرایط کنونی نماینده ی ویژه سازمان ملل ، بین ریاض و صنعا در تردد است و پیش نویس قطعنامه ی بریتانیا با روایتی عربستانی ؛ چنانکه محمد علی حوثی اعتقاد دارد از جمعه ی گذشته معطل طرح در شورای امنیت است و جهت اصلاح چکش کاری می‌شود. در روایتی یک سویه ترامپ مشکل یمن را حضور ایران در این کشور و جنگ نیابتیش با عربستان معرفی می‌کند و البته عربستان و امارات در شرایط خستگی مطلق و ناامیدی از پیروزی در این جنگ، در کاهش حملات به الحدیده پیشگام شدند همه ی این مسائل در حالی اتفاق می‌افتد که انصارالله همچنان بر لزوم حصول استقلال سیاسی کشورش اصرار دارد و یمنی‌ها در عملیاتی کردن این حق مشروع بیش از هر زمان مصممند. اینکه آینده صلح در یمن چه خواهد شد را با تامل در چند نکته می‌توان پیش بینی کرد. اول: درشرایطی که به روایت آمار در هر ده دقیقه یک کودک یمنی بکام مرگ فرستاده می‌شود و در حالی که سوء تغذیه و بیماری حاصل از محاصره ی سعودی ـ اماراتی در کنار بمباران‌های مداوم مردم یمن، این وضعیت را رقم زده است، دیروز در گزارش صندوق نجات کودکان که مقر آن در انگلستان است به صراحت بر احتمال مرگ 85 هزار کودک یمنی در نتیجه گرسنگی، قحطی، بیماری و بمباران تاکید شد. این بدان معناست که تحقق هرگونه صلحی در یمن مشروط به لغو و رفع تحریم‌ها، تهدیدات و البته جنگ افروزی‌ها خواهد بود. دوم: درحالی که یمنی‌ها از فرایند توقف آتش و متعاقب آن گفتگو برای صلح همچون همیشه استقبال کرده و از حضور خود در مذاکرات پیش رو در سوئد خبر داده اند طبیعی است که اعمال هرگونه نابرابری در مذاکرات را نخواهند پذیرفت. فراموش نکنیم که پیش از این و حداقل در دو مرحله طی چند ماه اخیر امارات و سعودی کوشیدند تا با حمله به الحدیده و اشغال این بندر استراتژیک یا انصار الله را مجبور به تسلیم و سازش کنند و یا حداقل با دستانی پر و از موضع برتر در پشت میز مذاکره حاضر شوند. البته کلیه این کوشش‌ها دربرابر اراده ملت یمن رنگ باخت.

وی افزود :. بنظر می‌رسد در طرح مشترک آمریکا و ائتلاف نه تنها آرام سازی منطقه در استقبال از «معامله قرن » ترامپ  درخصوص فلسطین در صدر توجهات قرار دارد بلکه دور از ذهن نیست که برای یمن شرایطی مانند غزه را در نظر داشته باشند که در سایه ی آن از سویی انصارالله به شکلی رسمی درمحاصره دست نشاندگان آمریکایی، اماراتی و سعودی قرار داشته باشند و از دیگر سو امکان و بهانه ی حمله و هجوم به آنها همواره موجود باشد. این درحالی است که شواهد و تجربیات نشان می‌دهد انصارالله با تجربه ی مدیریت 4 ساله در جنگی نابرابر همه جوانب احتیاط را به شکلی اصولی درنظر خواهد گرفت. نتیجه آنکه در صورت تحقق صلح، پیروز میدان دیپلماتیک همچنان انصارالله خواهد بود آنگونه که پیروز واقعی جنگ سخت و نرم 4 ساله بوده است.

همزمان با قرار گرفتن در هفته نیروی انتظامی، سرهنگ حمیدرضا بهاروند  فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شوش به عنوان سخنران پیش از خطبه ها سخنان خود را با اشاره به آیه 43ی از سوره ی اعراف آغاز کرد و گفت : « وَنَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهِمُ الْأَنْهَارُ  وَقَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هَدَانَا لِهَذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّهُ  لَقَدْ جَاءَتْ رُسُلُ رَبِّنَا بِالْحَقِّ  وَنُودُوا أَنْ تِلْكُمُ الْجَنَّةُ أُورِثْتُمُوهَا بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ/// و زنگار هر کینه (و حسد و خوی زشت) را از آیینه دل آنان بزداییم و در بهشت بر زیر قصرهایشان نهرها جاری شود و گویند: ستایش خدای را که ما را بر این مقام رهنمایی کرد، که اگر هدایت و لطف الهی نبود ما به خود به این مقام راه نمی‌یافتیم، همانا رسولان خدایمان به حق آمدند (و ما را بر این مقام رهبری کردند). و اهل بهشت را ندا کنند که این است بهشتی که از اعمال صالح شما را به ارث داده‌اند.»

وی افزود : گرامی می داریم یاد و خاطره ی همه ی شهدا از« صدر اسلام ـ شهدای واقعه ی جانسوز کربلا و در رأس آنها حضرت امام حسین(ع) ـ شهدای هشت سال دفاع مقدس ـ شهدای مدافع حرم و حریم اهل بیت(ع) و شهدای عرصه ی نظم و امنیت » و در ادامه هفته ی نیروی انتظامی به کلیه ی همکاران خودم  «فرماندهان ، درجه داران ، سربازان و همیاران پلیس» تبریک و تهنیت عرض می گویم و امیدوارم که بتوانیم با کمک « مردم ، متنفذین ، معتمدین ، شیوخ و سران طوایف و عشایر و دستگاه های مختلف» در بخث برقراری نظم و امنیت مثمر ثمر باشیم .

سرهنگ بهاروند سپس به هفته ی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت : از سال 1378 با درخواست نیروی انتظامی و تاکید فرمانده معظم کل قوا، امام خامنه‌ای(مدظله العالی) روز 13 مهر به عنوان روز نیروی انتظامی تصویب شد، به دلیل تنوع مأموریت‌ها و حجم بالای فعالیت‌ها و عملکرد پلیس برای حفظ نظم، امنیت و رعایت قانون مقرر شد، بخشی از دستاوردها، اقدامات و تحولاتی که در راستای تامین امنیت عمومی محقق شده، در یک هفته به سمع و نظر مردم رسانده شود.

وی با بیان اینکه «پلیس هوشمند؛ امین مردم» به عنوان شعار هفته ی نیروی انتظامی است، عنوان کرد: این شعار برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند :«مردم می‌خواهند نیروی انتظامی قوی و مقتدر باشد، هوشمند و پیچده باشد، سالم و امین باشد»؛ از نگاه مقام معظم رهبری این انتظارات مردم از نیروی انتظامی است به همین منظور پلیس در طول چند سال اخیر با اتخاذ رویکردهای تحولی مبتنی بر «جامعه محوری، استخدام فن‌آوری‌های نوین، بازخوانی نقش و سهم اقشار مختلف اجتماعی، تشکل‌های غیردولتی، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در تولید و حفظ امنیت و همچنین رصد و پایش روند تغییرات محیطی و اجتماعی با نگاه علمی و مسئله محور در جهت هوشمندی پلیس گام های رو به پیشرفت» برداشته است.

فرمانده ی نیروی انتظامی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود  یادآور شد : برنامه ی هفته ی نیروی انتظامی را از دیروز پنجشنبه 11 مهرماه 1398 با حضور در گلزار شهدا و غبار روبی و گلاب پاشی مزار شهدا و تجدید میثاق با این شهدای والامقام آغاز نمودیم و در این هفته «دیدار و تجلیل از خانواده های معظم شهداء و ایثارگران ، دیدار با امام جمعه ، دیداربا خانواده ی معظم شهدا و ایثارگران و تجلیل از این عزیزان و...» به نوبت اجرا می شوند .

سرهنگ بهاروند  در ادامه به  امنیت خارجی ایران  اشاره کرد و گفت : امنیت خوبی را ما در سطح منطقه داریم علی رغم تهدیدها و کارشکنی هایی که در سطح منطقه اتفاق افتاده و یا می افتد ولی الحمدالله در کشور جمهوری اسلامی ایران از نظر امنیت خارجی در سطح بالایی قرار دارد و در داخل کشور هم مشکلاتی اگر داریم به مسائل اجتماعی بر می گردد و شاید ضعف آموزه های دینی می تواند در برطرف نمودن مسائل اجتماعی تأثیرگذار باشد لذا انتظار داریم « روحانیت ، خبرنگاران ، معتمدین و متنفذین » از این آموزه ها استفاده کنند و به قشر جوان خصوصا در فضای مجازی که الان متأسفانه به عنوان یک موضوع مهم در جامعه مطرح است ؛ ضمن مدیریت فضای مجازی  می بایست در مقابل این ترفندهای دشمن بیاییم همین آموزه های دینی را منتشر کنیم و از این ظرفیت بالا استفاده ی کافی را داشته باشیم .

وی افزود : مجاهدت های نیروهای مسلح در بحث ایجاد امنیت و آرامش که الحمدالله جایگاه نیروی انتظامی در مورد امنیت داخلی کشوربسیار مقدس است و خدارا شکر الان ما در خیلی از ابعاد پیشرفت های خوبی در سطح ناجا داشته ایم ؛ نیروی انتظامی با تمام توان در مقابل ناهنجاری های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر و کالای قاچاق در کنار دستگاه قضایی انجام وظیفه می کند و بیانات فرماندهی کل قوا سرلوحه کار ما قرار دارد و به عنوان خدمتگذار افتخار می کنیم که در کنار مردم شریف و ولایتمدار شهرستان شوش هستیم .

فرمانده ی نیروی انتظامی سپس خطاب به خانواده ها یادآور شد : متأسفانه خیلی از حریم ها در جامعه و خانواده با وجود این فضای مجازی در حال از بین رفتن است هر چند بخشی از این ناهنجاری ها وجود ماهواره و شبکه های معاندی که در فضای مجازی ورود می کنند و جوانان ما را سرگرم می کنند لذا انتظار داریم که آموزش های لازم را در اولویت اول خانواده نسبت به فرزندان داشته باشند ، متأسفانه این ارتباط و این توجه والدین نسبت به فرزندان روز به روز کم رنگ تر می شود ؛ در حالی که در سنوات گذشته خیلی از خانواده ها ، متنفذین ، معتمدین و کسبه و بازاریان خیلی از تذکرات را گوشزد می کردند ؛ خانواده ها توجه به فرزندان خود را فراموش نکنند تا نیازی به استفاده از قوه ی قهریه نباشد ، چون ورود قوه ی قهریه ماندگاری کوتاه مدتی برای جوانان دارد .

سرهنگ حمیدرضا بهاروند  سپس به عملکرد یکساله ی نیروی انتظامی  اشاره کرد و تصریح نمود : در برخورد با بدحجابی سامانه ای را با نام « ناظر»تعریف کرده ایم و خوشبختانه با توجه به این که شوش یک شهر مذهبی است بی حجابی در این شهر خیلی کم رنگ است ولی برخی از در برخی از ماشین ها که در جاده ی اصلی در حال تردد هستند کشف حجاب هایی مشاهده می شود که شماره ی این ماشین ها توسط ناظر ما ضبط و ثبت می شود و چنین خانم هایی که کشف حجاب می کنند به طرف نیروی انتظامی هدایت شده و از آنها تعهدنامه ی کتبی گرفته می شود .

وی افزود :  دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی یکی از وظایف نیروی انتظامی است و در بخش شبکه های اجتماعی تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام شده است  و اما از نظر آماری اشاره ای به برخی از عملکردها داشته باشم . در بخش قضایی «16870 پرونده »تشکیل شده و «ابلاغ وارده تا احکام قضایی 148957 مورد »داشته ایم  در بخش توقیف وسایل نقلیه ی متخلف به هر نحو «1016 مورد خودرو و 1704 مورد موتورسیکلت » تشکیل شده است . در بخش انگشت نگاری  برای «عدم سؤپیشینه 3352 مورد» ، « صدور گذرنامه 11845 مورد » تحقیقات در خصوص «افراد فاقد شناسنامه 425 مورد» ، «صدور پروانه ی کسب 362 مورد » ، « بازدید از صنوف 891 مورد » ، « پلمپ قلیان سرا 18 مورد » ، « ضبط و ثبت قلیان 262 مورد » ،  در بخش حوزه ی نظام وظیفه « کمیسیون پزشکی حوزه ی نظام وظیفه 380 مورد » ، « تعویض  کارت پایان خدمت 325 مورد » ، « معافیت تحصیلی 785 مورد» و  در مورد کشف سلاح هم 20درصد کشفیات داشته ایم .»

سرهنگ بهاروند در پایان از مسئولین دستگاه ها  قدردانی نمود و یادآور شد : قدردانی از امام جمعه که همیشه یاور نیروی انتظامی در تمام مسائل  بوده و از طریق تریبون نماز جمعه حمایت های خوبی نسبت به نیروی انتظامی داشته است ، «فرماندار شهرستان شوش ، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، اعضای شورای تأمین ، دستگاه قضایی ، رئیس دادگستری ، داستان عمومی و انقلاب ، اداره ی اطلاعات ، سپاه ، بسیج ، اصحاب رسانه ، مردم ، معتمدین و متنفذین و....» که  نهایت همکاری را در برقراری امنیت با ما داشته اند تشکر و قدردانی خود را اعلام می کنم و انتظار دارم این ارتباط مردمی با پلیس مداوم باشد و خدایی نکرده این ارتباط قطع نشود چون خیلی از مسائل را می توانید با همکاری و همیاری مردم که در کنار ما باشند مرتفع نماییم و در پایان از فرماندهی کل قوا که حمایت های همه جانبه ای از نیروی انتظامی داشته است تشکر ویژه دارم .

از دیگر برنامه های این هفته در شبستان مصلی نماز جمعه می توان به «گفتگوی معلمین پیش دبستانی های قبل از سال 1394 که سند مالی در اختیار داشته و فیش حقوقی دریافت می کنند با دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی  برای رفع مشکل بیمه ای خود و هم چنین ایستگاه صلواتی تست فشارخون واحد بهداری نیروی انتظامی » اشاره کرد .

 



:: برچسب‌ها: "نماز جمعه "هفته ی نیروی انتظامی"اقتدار"مهربانی"سرهنگ بهاروند" امام جمعه ی شوش" ,
:: بازدید از این مطلب : 1397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.